2013 - Från våran synvinkel

Egentligen är klockan alldeles för mycket för att det här inlägget ska skrivas.
Men jag är alldeles för upprörd och förbannad för att kunna somna. 
 
Fick ett samtal från våran tränare idag mitt i allt när det var som stressigast på jobbet.
 
"- Det blir inget kval"
 
Vänta, va, ursäkta vad sa du? Nej det blir inget kval. Svenska Bandyförbundet har tagit beslut om detta. Ett nytt seriesystem ska införas till nästa år. 
 
 
Är det ett jävla skämt eller? När serierna är färdigspelade, hårdträning inför kvalet har börjat och kvalet ska gå av stapeln två dagar bort.  helt plötsligt kommer ni upp med detta. 
 
 
Läs denna artikel innan ni läser vidare så får ni lite mer koll på läget. 
 
 
Visst - det kanske finns en poäng i detta och för framtiden kanske det är en bra idé. Men det som upprör mig så fruktansvärt mycket är att detta beslut tas INNAN kvalet ens har spelat OCH att detta helt plötsligt kommer upp då Haparanda från norr är kvalaktuella. Att ett möte har ägt rum så fort vi blev klara för kvalet. 
 
Vad fan har vi kämpat för hela jävla säsongen då? Att vi byggt upp och startat ett nytt lag, samlat spelare från hela Finland och delar av Sverige för att få ihop det. Spelat ihop oss, tränat som djur, offrat tid och pengar, våran fritid och tillslut vunnit serien - till vilken nytta..? Ingenting. Seriesegern känns som en fis i rymden för tillfället. 
 
Jag vet att det är en fråga om pengar. Om nu detta har varit tanken en längre tid så hade ni ändå kunna låta oss spela kvalet, då hade allting inte känts så meningslöst. För nu betyder det verkligen ingenting.
 
"Bandyförbundet är väl medvetna om att remisstiden varit extremt kort och att processen kunde varit mer demokratisk, men väljer att gå fram med förslaget som stöds av mer än 2/3 av samtliga föreningar." 
 
 
Vad snällt att ni ägnade oss en tanke iallafall, verkligen. Och att 2/3 av lagen varit positiva och gått med på det - klart fan dom går med på det. Dom får ju en ny chans, en gratischans att ta sig till toppen. 
 
Och nånstans i botten så känns det som att detta inte är första gången det förbundet gör något sånt mot ett lag norr om Sundsvall. Det blir ekonomiska problem för klubbarna för att dom får EN långresa upp till norrbotten - men vi då? Varenda resa är ju minst 70 mil för oss. Har ni tänkt på det? Det är ju ingen idé för oss att bedriva någon verksamhet om man ständigt ska bli motarbetade. I allt. 
 
 
Jag vet inte vad jag känner egentligen. Har varit så jävla förbannad hela dagen.
Vet inte om man ska skratta eller gråta. Det känns tomt
 
 
Och just nu tror jag att vi är dom största förlorarna. 
 
 
Jag vill bara framföra mitt varmaste tack till Svenska Bandyförbundet som gjort denna säsong helt menings- och betydelselös för oss. Tack. 
 


Stämningen i omklädningsrummet var inte på topp när jag klev in genom dörren där idag.Jag vill iallafall tacka er allihopa för en rolig säsong tillsammans 
 
 
 
 
 
 
 
 
Suck. 
Ursäkta språket i inlägget.
Tack och godnatt. 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Usch jag blir så jävla förbannad när jag läser ditt inlägg! Hur fan kan dom ändra serie-systemen mitt i en säsong?! Så jävla typiskt, när det äntligen var eran tur att visa vart skåpet ska stå. Jag lider verkligen med er!


<3

2013-02-26 @ 10:36:36
URL: http://eveliinajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0