Bandy

Bandy.

Har funderat rätt mycket kring detta den senaste tiden. För det första hur glad jag är att jag har valt att utöva en lagsport. Även om man många gånger fått säga "nej, jag kan inte på lördag, har match". Varje gång har det varit värt det. För idrotten har gett mig så många vänner, inte bara på hemmaplanen, utan i hela Sverige. För de flesta av mina vänner har utövat samma idrott som jag. Så på så vis har varje träningstillfälle, varje match, varje samling varit något positivt, för alla dessa stunder ger lycka åt mig. För att jag får utöva den idrott jag verkligen älskar och samtidigt umgås med så många fina människor.

Idag var jag tvungen att tacka nej till ett läger som kommer att äga rum i Stockholm nästa helg. Min första tanke när jag fick mejlet var "åh nej, inte läger igen..". Men efter en funderare så kom jag fram till 34 spelare var uttagna. 34 dam/F-19 spelare från hela Sverige och jag var en av dom. Tyvärr var jag ändå tvungen att tacka nej, p.g.a att det krockar med annat.

Funderade vidare. Jag är sällan och aldrig nöjd med mig själv efter en träning/match. Men då slog det mig, mamma brukar säga några kloka ord åt mig.

"Även fast du är på din lägsta nivå så är du inte dålig"

Förra året var jag med i F-17 landslaget och tog NM-guld. Jag tog SM-guld med mitt underbara F-17 lag. Jag var och spelade cup i Finland med F-19 landslaget. Jag blev nominerad till en av SVERIGES tre bästa flickspelare.

Nomineringen löd:
Lina Bergeskans-Tano, Kalix Karlsborg
En fantastisk försvarsspelare som kan ta klivet framåt på banan. Så klok och mogen i sitt spel. Hon har också ett otroligt bra skott.

Men ändå vågade jag aldrig vara stolt.

Gulliga Camilla från SAIK fick priset.


Men ändå, en av tre!

Men från och med nu ska jag alltid hålla huvudet högt.
För jag är bra!
:)


over and out


Kommentarer
Postat av: Ida

Nämen äntligen Lina! Att du inser det ;) Jag håller med din mamma så mycket, du gör fan aldrig en dålig match. När du säger att du har gjort en dålig match så vill jag smälla till dig, för du har aldrig gjort en dålig match. Dy är bäst! Och var stolt förfan! Det är du värd ;) Gois <3

2011-02-15 @ 22:32:03
URL: http://stenmanida.blogg.se/
Postat av: Ida Jakobsson

Lina var stolt för du är super BRA! Tur att du nu själv upptäckt det också! Tråkigt att du inte kunde tacka ja till lägret, men det kommer fler chanser för dig. Det vet jag. Hoppas nu ni vinner matcherna mot Söråker så vi ses i kvalet! <3

2011-02-15 @ 22:32:31
Postat av: Riinis

vad glad jag blev av att läsa det här! Och kan inte annat än hålla med Ida 1 & 2 ;-) Du är så jäkla bra och du har all anledning och vara stolt över dig själv! Jag vet att vi i allafall är många som är stolta över dig :-) Keep up the good work! Och kör så det ryker i dem sista matcherna nu. Puss

2011-02-15 @ 22:46:25
URL: http://riinaosterberg.blogg.se/
Postat av: Jenfi

Gud vad bra skrivet! :-) Camilla har oftast(alltid) rätt- Och du ska vara stolt över vad du har åstadkommit både på och utanför plan inom bandyn!:-) Äntligen att du inser hur bra du faktiskt är! Och nu tar vi 4 poäng i helgen och går till kval! :-)

2011-02-16 @ 12:12:36
URL: http://jenniferlindbeck.blogg.se/
Postat av: Mommo

Gulle dig! Kul att höra att du äntligen omvärderat dina tankar till något possitivt.

Du vet vad jag brukar säga.......du är bara bäst!

Kram M

2011-02-16 @ 18:16:37
Postat av: Lina

Tusen tack för så fina ord!



Puss på er <3

2011-02-16 @ 21:24:39
URL: http://linabergeskanstano.blogg.se/
Postat av: henna

Mycket bra skrivet Lina!:)

2011-02-17 @ 13:05:18
URL: http://hennalampinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0