En vän

För fem år sedan fick jag förmånen att lära känna en tjej. Som till en början var ganska blyg och försiktig men ju mer man lärde känna henne så släppte det med tiden. En sån snäll och godhjärtad person har jag aldrig träffat. En tjej med så stort hjärta som ständigt vill finnas till. Så bra som hon är på att lyssna utan att behöva inflika om sina egna problem, utan bara att ha förmågan att lyssna på vad jag har säga. Jag har aldrig träffat någon som är så bra på att lyssna. Som alla säkert har förstått är det Riina jag pratar om.

Idag har hon flyttat till Kungälv. Vi var med henne igår och sa hejdå. Just för stunden rann det bara några tårar. Men när jag cyklade hem och när jag kom hem och skulle sova. Har grinat hela jäkla natten och haft gråten i halsen hela dagen. Jag vet att hon alltid kommer att finnas kvar och att vi förhoppningsvis kommer ha nån slags kontakt i många år framöver. Men just den biten att inte kunna fråga om vi ska hitta på något och framför allt alla dagar på skolan. Fy!

Vi haft 5 fina år tillsammans och vi har hunnit med det mesta. En massa galenskap och så mycket mer! Och vi ska hålla kontakten även om Sverige ska vara så förbannat långt!





jag älskar dig, du kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. glöm det aldrig!


snart ses vi igen!

Kommentarer
Postat av: R

men vännen då, vad fint du har skrivit. tack för alla dessa år, och jag ser framemot många till, trots detta avstånd. jag är så glad att jag fått ha dig och fortfarande har dig vid min sida, du är verkligen en helt underbar vän. jag älskar dig i massor bästa du <3

2010-07-31 @ 12:02:58
URL: http://riinaosterberg.blogg.se/
Postat av: Carro B

2010-08-01 @ 17:16:20
Postat av: Carro

Det var verkligen fint skrivet :) Fick tårar i ögonen.

2010-08-01 @ 17:17:05
URL: http://carrobexelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0