Stressigt

Läste i Evves blogg för ett tag sen och såg att hon hade skrivit "tänk om man bara skulle ha en dag utan några måsten?". Jag tänkte på det under tiden jag var i Finland. Vad tusan håller jag på med? Skola, jobba, träna, plugga och på det försöka hinna med att umgås med mina vänner. Shit vars tog min fritid vägen? Och Nille, inte att förglömma. Är glad att han står ut med mig, fast jag knappt har någon tid över till honom. Vi sover ju iaf med varandra.. Många gånger prioriterar jag t.o.m bort det som är viktigast - skolan, för att hinna med någonting annat.

Så nu har jag bestämt mig att jag ska ta tag i mitt liv igen och försöka komma in i normala banor igen. Idag har vi varit lediga från skolan, blev erbjuden jobb med tackade nej. Jag tog sovmorgon till halv elva, sen låg jag i soffan, blev sugen på kycklingpaj så jag snörde ihop en sån och alldeles strax ska jag, pappa och Nille åka iväg till Happis på bandy :-)

Det går inte att alltid vara alla till lags.
Tyvärr, även om man vill det.

Ibland önskar man att dygnet hade fler timmar :-)



TAKE CARE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0