like a melody in my head

Jag tar mig aldrig tid nu för tiden att skriva blogg. Vilket jag tycker är tråkigt på sitt sätt för att det är roligt och skriva lite. Den här skolveckan har varit otroligt skön måste jag säga, fått sluta tidigare varje dag. Och nästa vecka blir ännu bättre. Då har vi ingen svenska eller engelska plus att på tisdag har vi måbra dag hela dagen - fan så skönt!

Slutade klockan två idag. Mamma hämtade mig och vi gasade iväg till haparanda. Först for vi på Rajala och kollade en sväng, köpte en skjortklänning bara, men var inte ute efter något speciellt och var inte meningen att jag skulle shoppa heller. Men den blir bra till på fredag, födelsedagskalas på slåtter 19! Efter vi varit på Rajala for vi på IKEA - och det är så konstigt. ALLTID när man är där kostar det över 1000 kr, även fast det känns som att man inte köper något. Dock var det jäkligt dyrt idag med tanke på att vi var tvungen och köpa massa till ny köket. Ska lägga in bilder nån dag då jag tar fram kameran :)

I bilen hem satt jag och mamma och pratade om självkänsla. Om hur vikigt det är, och hur lyckligt lottad man är så har en god självkänsla. Vi pratade om dem som inte har en bra självkänsla. Måste vara otroligt jobbigt. Att t.ex aldrig våga gå i lodiskläder och utan smink på skolan. Att man ständigt ska bry sig om vad alla andra tycker. Att man måste bygga upp en slags "fasad" framför sig för att bli sedd. Att man måste ha ont eller vara sjuk och emlig för att folk ska se en. Att inte våga säga sin åsikt först av alla, utan alltid måsta vänta till någon annan säger något. Att ständigt behöva ha rätt för att man tror att man bara blir accepterad då?

Jag är som jag är, och jag är stolt över mig själv och att jag inte bryr mig om vad andra tycker om mig. Att jag vågar vara den jag vill vara. Att jag trivs med mitt utseende och känner mig som en stark person - Det är att ha en god självkänsla.

Min mamma är väldigt bra har jag upptäckt :) - tro det eller ej.



Nu ska jag skynda mig att göra min engelskaläxa som jag har till imorgon, sen iväg och träna. Sen träning idag 21.30, men vad gör det? Får ju spela bandy iaf :)

Stay real!


Kommentarer
Postat av: I

Att du äntligen har börjat förstå det älskade du ;)

2009-09-10 @ 13:02:54
URL: http://idabergeskans.blogg.se/
Postat av: Evelina Öqvist

Ja visst är det konstigt att 99 ggr av 100 kommer man inte ut där under 1000 lappen? :D dock klarade jag mig en gång under 500 lappen - jag var chockad :)



sant det där om självkänsla!

2009-09-11 @ 19:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0