Thailand

Gor en liten uppdatering nu nar jag anda sitter har.

Dag 1: Efter ingen somn pa over 35 timmar ar man ratt slut. Sa nar vi kom fram till hotellet, fixade vi lite i rummet bara och sen gick vi ut pa en liten promenix och bikinijakt. Hittade en bikini som var ganska fin, en rod Roxy. Sen promenerade vi tillbaka till hotellet och la oss vi poolen, jag somnade sa fort jag la mig i solstolen. Efter nagra timmar vid poolen gick vi pa hotellet brevid och kakade, somnade sittandes (Y) valdigt bra! Sedan vad det bara sangen, blev hela 15h somn den natten.

Dag 2: Vi sov lange, gick sedan ner och at hotellfrukost. Ar faktiskt lite besviken, hotellfrukostar brukar vara sa pass mycket battre. Sen tog vi en Tuk-Tuk till Kamala beach, riktigt fin och lugn strand. Sa vi var dar flera timmar och sen blev det ut pa stan har i Patong och shoppa! Hittade lite iaf, sen at vi skit stark mat. det riktigt eldade i munnen :) haha!

Dag 3: Spenderade vi pa Karon Beach, Phukets langst strand, den ar ocksa ratt fin. Det var valdigt stora vagor den dag, kul! Nar vi akte tillbaka till Patong gick jag och mamma pa "Oil Massage", ganska sa skont! Fast det ar ganska mjukt, mer bara att dom stryker pa en och bara smorjer ut oljan, men skont iaf! Efter massagen sa bjod dom pa te, sa vi drack det och pratade lite med dem. Da sa hon som agde stallet nagot om mina ben, jag och mamma tjafsar fortfarande om hon sa att jag hade tjocka lar, eller om hon sa att henner dotter hade tjocka lar. Jag vet inte, men jag tanker da inte ga tillbaka dit ;) haha. Sen gick vi in till Patong och traffade Jonny & Henriki, sa vi gick pa nan bar och satt dar och pratade lite med dom. Sen tillbaka till hotellet, ojojoj hur vi tjorvade i sangen da vi skulle sova, riktigt kul hade jag ! ;)

Dag 4: Forsta dagen vi for och badade pa Patong beach, lite sent gjort kanske, eftersom dar man bor brukar man ju vara forsta dagarna, men icket. Lag och laste nastan hela dagen pa stranden, en av Gossip Girl bockerna. Fyyyy tusan sa bra dom ar ! Senare pa kvallen motte vi upp Jonny & Henrik och gick och kakade, vi at mexikansk mat, riktigt gott! Sen shoppade vi lite. Nar vi var pa vag hemat mot hotellet gick vi in till en konstnar och bestallde nan tavla och sa, sen nar vi skulle ga darifran gick vi nastan vilse, men tur som var raddade tavelkillen oss! ;) 

Dag 5: Var en lugn men valdigt varm dag, 42+ nar det var som varmast. Vi var i Patong. J & H kom forbi och badade med mig en svang, sen gick vi pa Thai-massage! Fyfan sa skont det ar alltsa! ojojoj. Sen at vi pa hotellet och satt bara dar och spelade lite kort, yatzy och sant.

Dag 6: Akte vi till Kata Beach, det var dar vi var 2007. Tycker mest om den stranden faktiskt. Jag orkade inte ligga pa stranden sa lange, sa jag promenerade upp och in till stan dar, kikade pa varat gamla hotell och dar vi brukade ta massage. Det var lite roligt faktiskt, sist vi var dar sa knappte dom oss nar vi blev masserade, och nu hade dom forstorat upp dom bilderna pa stora affischer, haha. Det var lite kul, bilder kommer pa pixbox nar vi kommer hem. Naja, efter det for vi och shoppade, hittatde ganska mycket. Sen nar vi for tillbaka till hotellet var det stromavbrott i typ 1,5 h.. Ganska jobbigt. Sa vi somnade sent igar, sa det blev lite somn.

Idag: Har vi legat vid poolen, har haft ont i huvudet sa har inte orkat gora sa mycket. Gick upp vid tre, la mig i sangen och vilade, sa nu kanns det mycket battre. Ska snart ut och ata middag, blir thaimat och sen ska vi ga pa massage.

Det ar sjukt varmt har alltsa, kring 40 grader varje dag, men det ar val lite darfor man aker hit ocksa. Nu ska jag inte sitta har och fordriva min semester, finns sa pass mycket battre saker att gora.

Ha det bast!!! :)
Puss

Kommentarer
Postat av: Riina

Låter inte lite skönt det dära! ;) Ha en fortsatt bra semester där borta då!

2008-02-20 @ 13:54:30
Postat av: Anonym

FAN VAD HÄRLIGT!! :) Du glömde ju ta med mig i resväskan, haha!

2008-02-20 @ 15:53:03
URL: http://phanni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0