LK..

..är det absolut roligaste jag har gjort på länge. Visst, Gothia invigningen var jävligt kul men LK slår fan den också!

Jag och Ida bestämde oss för att inte åka till Luleå på torsdag, eftersom att det endast var rix fm den kvällen. Hon sov hos mig och vi försökte komma på tusentals olika planer om hur vi skulle göra, det gick inte allt för oss men vi åkte iaf till Luleå kring ett på fredag. Gick på stan en sväng, dock orkade vi bara gå där i en kvart kanske. P.g.a våra astunga väskor som vi var tvungen och släpa med oss. Vi gick och hämtade nyckeln av mamma och pappa sen tog vi en buss ut till mormors lägenhet, vi hade jäkligt otur, missade bussen precis och fick sitta ute och frysa i mer än en halvtimme och vänta på bussjäveln. Nåja, när vi väl kom fram till mormor var vi trötta som tusan båda två. Hade väldigt stora planer på att bara köpa en fet godispåse och lägga oss framför tv;n och dra krysset på kvällen. Tur som var gjorde vi inte det. Vi åt och gjorde oss iordning och åkte in till stan kring sju, halv åtta kanske. Det var ganska dött där just då, så vi gick runt hela jäkla stan och försöka hitta nå folk. Hittade Jonnah, Maiken och Helen, var med dom ett tag, trevligt värre. Sen kom vi ifrån varandra och klockan blev kanske frammåt nio nångång och vi gick in på området. Då började det komma mer folk och jag och Ida gick runt där och hade det allmänt trevligt och pratade med en massa nya människor. Kvällen flöt på och vi såg E-type, inte för att jag tycker att han är bra. Men för att det inte fanns något bättre och se. Sen tappade jag och Ida bort varandra, men tur som var hittade vi varandra igen. Sen var det dags för Millencolin. Tydligen så skulle vi och stå långt fram, så vi trängde oss frammåt, vilket jag ångrar starkt. Det var så sjukt trångt, alla knuffades och trampade på fötterna. Vi orkade inte se färdigt hela så jag, Ida och Jeppe till busstationen där vi träffade Pigge, Jens, Ossy, John, Adam och Ante. Vi pratade med dom ett tag, sen gick vi hela bunten upp till Tasty Burger och satt där och fulade oss. Jag, Ida, Ossy och Adam tog en powernap (dock låg vi endast och asgarvade). Sen gick vi tillbaka in på området, kvällen/natten började närma sig sitt slut och vi åkte hem kring tre till mormors lägenhet och sov RIKTIGT GOTT!


Vi vaknade typ kring ett nångång på lördagmorgon, upptäckte alla våra skador. Fötterna var nästan blåa och en massa rivmärken. Ida hade ont i axeln och jag i hälen. Dom rosa skorna var nästan helt svart och förstörda och tightsen vad trasiga :(  Efter att vi hade vaknat till lånade vi mormors cykel och for på ica och köpte godis. Satt oss ute och solade ett tag. Sen kom Ida, Ronny och Sandra. Lagade god middag som vi åt, fixade oss iordning och åkte in till stan. Visst var lördagen också trevlig, men själv är jag då mycket mer nöjd med fredagen. Hände som ingenting speciellt på lördagen. Winnerbäck var jävligt bra, jag fick gåshud när han spelade "Elegi" och jag ville bara börja gråta när han spelade "Kom änglar". Fytusan så bra alltså! Vi tänkte faktiskt åka hem redan vid halv två nåsånt, men då träffade vi pappa som kanske hade fått lite för mycket av det goda. Så vi gick med han på Tasty Burger, han bjöd oss på mat. Så precis när vi skulle gå så kom Ossy, vi pratade med han och jag tror aldrig att jag har skrattat sådär mycket åt någon på ja, jag vet inte hur länge :D Sen kom John och dom också dit, vi tänkte gå hem med dom, och titta på ankor? men vi sket i de och gick till max och tog en taxi därifrån istället, bra mycket varmare. Klockan rann iväg och vi var nog inte hemma förrän fyra kanske. Sen var det en hel del smsande och sen somnade vi.


Må säga att det har varit en klockren helg med Ida,
och det finns några über-heta bilder på pixbox!

/ liiiiina'

Kommentarer
Postat av: Maikn

tackar;D

2008-08-05 @ 13:49:39
URL: http://maikn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0