Lilla VM

Åkte 7.30 från Kalix till Boden då, när vi kom fram så fot vi och checkade in, de var typ nå strul med våran bokning, men det löste sig som tur var! Sen for vi till planen där vi skulle spela. Första matchen blev oavgjord, mellan oss och Storfors, fast man slog straffar i fall att det skulle bli samma poäng och målskillnad i slutet. Vi vann dom straffarna, 4 av 4 i mål, dom satt sina två första och sen bommade dom dom två andra. Så 4 av 2 i mål för dom. 

Efter matchen for vi till I19 där vi skulle sova, lämnade våra grejer där och duschade, sen for vi och käkade. Måste säga att maten vi har fått faktiskt har varit bra, den har gått och äta.
Efter lunchen så skulle vi vila ca 1,5 h det var skönt och få sova ett tag, men så klart kommer mega stolpskottet Alisia in och väcker typ hela jävla rummet, USCH vad sur jag blev ;p Sen for jag, Ida & Helena och tittadepå Pgif p91s match, den var mindre spännande, dom vann typ med 8-0. Sen var det daga att äta igen, och sen match (derby).
Mot Pgif, vi spelade rätt bra den matchen ändå. Fick en bra start också, hörn mål efter typ 2-3 minuter. Vi fortsatte bara pressa, gjorde ett till hörn mål, så ställningen i paus var 2-0. Typ 10 minuter in i andra gjorde dom 2-1, och pressadeoss  ganska mycket, men vi klarade oss bra, spelade som ett lag och tryckte in 3-1, även det på en hörna, sen flöt allting bara på, vi tog över mer och mer och slutresultatet blev 3-1.

Efter matchen for vi till I19, träffade några från Pgif p91, pratade och jyrade på med dom ett tag, sen gick vi och duschade, men de är så korkat byggt där så vem som helst kan komma in i duschen hur lätt som helst, så vi vågade typ inte gå och duscha, så vi trängde in oss, jag, Ida och Helena i en trång jävla liten dusch, haha, fyfan  vad kul ;D Ja, sen  vetr jag inte om det hände så mycket mer den kvällen, umgicks bara och hade de trevligt, somnade efter tolv nångång.

image59

Söndag;
Uppstigning 6.30, inte så kul.
Åt frukost, och match klockan 8.30, semifinal mot Piteå. Dom var snäppet bättre än oss hela matchen, så ja. Förlust blev det. Så fick ju spela 3-4 pris då, mot Storfors igen. Vi var nog lite bättre skulle jag säga, men  vi lyckades inte hålla tätt, 2-2, förlängning 2x5 min. Inget nål i förlängingen. Så det blev straffar igen. Vi kördemed samma skyttar som dagen innan, de vill säga; Amanda, Malin, Jag, Jennifer och Ida,vi körde i den ordningen också. När vi skulle lotta om vem som skulle börja med straffarna så sa domaren, "Vi gör såhär, ni får gissa, hur gammal tror ni att jag är?" Jag tyckte att han såg ut som 34, så jag sa 27, och deras lagkapten sa 25, och domaren var tydligen 18. Oops. bara 9 år fel. Vi började iaf, Amanda satt sin straff, dom satt sin straff, Malin satt sin straff, dom satt deras straff. Så var det min tur, jag var inte alls nervös, förrän jag hörde Micke och dom andra galningarna på sidan "Kom igen Lina, du sätter den", DÅ blev jag jävligt nervös, men jag stängde av mina öron och gjorde det bästa av situationen, och mål blev det. Sen var det deras tur, så ropade Jens "Ääh, du behöver inte vara nervös, du missar ändå" och så missade hon ;P haha,lite fult. Sen satt Jennifer sin straff. Och så var det deras tur, jag sa typ "Missar dom denhär vinner vi", så bommade dom, men vi fattade liksom inte att vi hade vunnit för att domaren inte blåste av, så ropade Micke från sidan "Men vafan ni har ju vunnit" haha ! Ooh vilken glädje de var då.Sen var det prisutdelning och lagfotografi. Lite bilder finns på www.linabergeskans_.pixbox.se ! Sen åt vi och duschade. Pappa och resten for hem, jag stannade och såg Pgifs final, dom vann med 3-0! :)

Sen åkte jag hem med Ika, min favorit !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0